Profiel

Henneman Strategies is een consultancy en coachingbedrijf voor communicatie en reputatiemanagement sinds 1998. “Ik vergelijk de reputatie van een bedrijf of instelling graag met een schelp, die zit prachtig in elkaar en zit gegoten als een huis. Het schild groeit mee met de tijd, maar is kwetsbaar voor invloeden van binnen en buiten. Dat geldt ook voor de reputatie. Daar bouw je jaren aan en door een voorval is opeens je imago aangetast. Wij helpen bij het borgen en beschermen van de goede naam van bedrijven en instellingen”, aldus directeur Maria Henneman. “Of het nu  om advies, onderzoek of training gaat, of om een dialoog & discussie serie die wij opzetten, alle opdrachten moeten zorgvuldig, snel, inventief en discreet uitgevoerd worden.”

De teams van Henneman Strategies bestaan uit adviseurs, trainers en onderzoekers. Topprofessionals in hun vak. Om efficiënt te kunnen werken is er een netwerk van samenwerkingspartners met Helma Coolman communicatiecoach, Job Frieszo media-adviseur, Erik van der Liet marketing- en communicatieadviseur van What comes Next en Frank Neervoort communicatieadviseur van Off the Grid. Camera en videoproductie is in handen van Rombout Verschoor Video&Projecten en Stique Media van Dick Rokebrand. Bijeenkomsten en campagnes doen wij met PlusNauta van Bram Nauta. Opdrachten met een forensisch karakter gebeurt via Bart Bruin en Paul Koedijk van onderzoeksbureau Integis BV. Pauline Zeij is de drijvende kracht achter het secretariaat van Henneman Strategies BV.

Sinds de oprichting hebben ruim 200 nationale en internationale klanten gebruik gemaakt van onze diensten. Klanten met een commerciële of publieke achtergrond uit uiteenlopende sectoren: financiën, economie/innovatie, arbeidsmarkt, gezondheidszorg, onderwijs en wetenschap, justitie en veiligheid, infrastructuur, volkshuisvesting en ruimtelijke ordening, buitenlandse betrekkingen. Henneman Strategies BV is preferred provider van verschillende multinationals en invloedrijke organisaties, bijvoorbeeld Koninklijke Philips NV en De Nederlandsche Bank NV.

Maria Henneman is eigenaar/directeur van Henneman Strategies, voorheen Maria Henneman Media Management. Zij verdiende (inter)nationaal haar sporen als journalist, media- en beleidsadviseur. Henneman, opgeleid als historicus, was onder meer hoofdredacteur bij de nieuws- en actualiteitenrubriek Netwerk en verslaggever en presentator bij het NOS-Journaal. Henneman heeft ook verschillende bestuurlijke en toezichthoudende functies, o.a. bij de Radboud Universiteit, bij het Radboud UMC, bij de stichting Regionale Publieke Omroep en bij Clingendael, The Netherlands Institute of International Relations.